lifehouse! <3

Detta är från sommar Oas förra året! as duktiga är dom! seriöst jag får tårar i ögonen varje gång jag ser den!
Om man hör låten bara så fattar man verkligen inte att det handlar om Gud! men det gör den. 
Det är kristet! :) och jag älskar det ! <3
Skådespelare:
Jesus: Bertil Claesson
Flickan: Camilla Dotevall
Pojkvän: Oscar Svensson
"Pengarkvinnan": Ingrid Larsson
"Fyllot": Andreas Nyhage
"Bitchen": Anna Råsberg
Jävulen: Jacob Bramstång
jag tycker verkligen att detta är bra!
Vi ser detta säkert ur olika vinklar. För att jag är kristen jag ser ett budskap i detta klippet.
Budskapet är att När man lever med Jesus ser man en massa frid. Sen så kommer mycket grejer imellan och detta gör att man tappar kontakten med han. Som när Oscar kom (pojkvännen) så blev det med fokus på honom än Jesus. Sen så blev det bara värre när pengarna kommer in i bilden och hon vill ha allt ! sen så kommer drickandet med in i bilden och sånt och som ni ser försöker alltid Bertil (Jesus) få kontakt med henne. Sen blir det värre och Anna (bitchen) gör så hon får ätstörningar och sånt ! och sen kommer jävulen och då har hon till och med tänkt att ta självmord! men sen sjunger dom "cause you're all I want, you're all I need, you're everything, everything" och då vill hon tillbaka till Jesus. Jesus kan bara hjälpa om man verkligen söker till han. Han kommer med utsträckta händer och hon verkligen ber om att få leva med henne! det är härligt att se det ! han hjälper henne upp på benen igen och alla blir bra ! han tar bort allt det onda. Budskapet är att man ska leva med jesus, han är hjälparen, han är allsmäktig, han är ALLT "everything" ! ni anar inte hur mycket denna betyder för mig ! den betyder jätte mycket ! ♥ jag känner så mycket igen mig i detta. Mitt lov har blivit mycket bättre sen jag blev kristen! och detta är underbart :')   mitt liv är underbart ! jag älskar det ! det är fullt av Vänner, jg har erik och jag har rebound och alla andra, jag har kärleken, jag känner den till och med ! detta är underbart! men först och främst .. jag har jesus ♥
ni som inte är kristna kanske bara tycker att detta är trams , det har jag klasskompisar som tycker att jag är konstig för att jag är kristen och sånt. Men dom accar mig för den jag är ! och ajg är så glad för detta! :)
jag hoppas att ni tänker er detta klippet ur min tankebana någon gång. Att låten är sjukt bra gör ju saken ännu bättre ! ♥
nu är det 3 dagar kvar tills jag träffar erik! och jag och Lisa snackar jätte mycket om detta! ♥
jag hoppas detta kommer bli en dag du minst kommer att glömma Erik! ♥ fansen vid din sida! älskar dig ♥♥

Kommentarer
Postat av: fridaa (:♥

gud vad bra dom va ! (:

härligt att du känner dessa personer

jag såg det live.

jätte bra !

gud välsigne dig ! ♥

2010-05-13 @ 22:11:24
Postat av: Felicia<3

Asså jag blir gråtfärdig bara jag ser videon och att jag blivit kristen har hjälpt mig genom mkt (även fall jag inte är jätte reliös än). och jag fattar budskapet :P jag tror inte jag har tänkt mkt på det förut...

Älskar dig Anna!!!!!<33333333 du är min bästa vän och det är lite läskigt hur lika vi är :O

2010-05-13 @ 22:19:53
Postat av: Anna!

Fridaa: ja, jag är faktiskt rätt stolt att jag känner dom ;) jag såg det inte live :( men ska till oas iår ! :) god bless u ♥

Felicia: det är härligt att du fattar buskapet och jag vet att det har betytt mycket för dig att börja på ku och typ att du börjat tro på gud är ju ännu bättre ! <3 budskapet är jätte bra! och man känner ju igen sig lite om du fattar :)

älskar dig med !! <33 du är min bästa kompis och det kommer du alltid att vara! det är läskligt :O men det är roligt ;) haha ♥

2010-05-13 @ 22:35:55
URL: http://annaamarias.blogg.se/
Postat av: Sauda

Vad var du innan kristen? :)

2010-05-13 @ 22:38:11
Postat av: Anna!

Sauda: Jag trodde inte på något och jag fattade inte meningen med att liva. Jag såg ingen mening i mitt liv. Ja, du fattar :) ♥

2010-05-13 @ 22:40:04
URL: http://annaamarias.blogg.se/
Postat av: Felicia♥

Anna tack för att du har gört mitt liv lättare och du har hjälpt mig att bli kristen för jag fattade det inte från början men nu fattar jag allt tack vare dig!!!!♥♥♥

2010-05-13 @ 22:41:59
Postat av: Anna!

felicia: nnnaaaw, tack bästavän :* ♥



det är härligt att jag har spritt min kristna tro :')

♥♥♥

2010-05-13 @ 22:46:20
URL: http://http://annaamarias.blogg.se
Postat av: Victoria

Fint skrivet Anna! =)

Sv: haha tack! va kul, men kom till Sthlm ;D

haha ja åker ju 5½ timme xD

2010-05-14 @ 13:46:44
URL: http://ifiaintgotyou.blogg.se/
Postat av: Maria

DEn låten å de dramat är så fint! <3 JAg börjar nästan gråta när jag ser det för det är så gripande på nått sätt.. jag känner igen mig. Jag har inte många vänner, men jag har dig och du är den bästa vän som finns! JAg älskar dig sjukt mycket!<33 Jag är ju inte på ku så mycket och liksom de enda kristna vänner jag har nu e typ du av dom som står mig närmast. DU har stärkt mig mycket i min tro. JAg har liksom inte sett så mycket ljus i mitt liv men när du kom in i mitt liv så har det blivit ljusare! Du betyder så himla mycket för mig<33 Asså just nu så är mitt liv inte enkelt.. Jag kanske är där med pistolen i handen.. Ser inte meningen i mitt liv. Ser inte gud. Men jag vet att han finns. JAg känner det när jag ser dig. Du ser så säker ut med det och det gör mig säkrare, jag måste bara hitta vägen upp och tillbaka. Du får mig att orka lite till<33 Asså jahg menar typ när jag är själv eller med andra som inte e kristna och så så blir det lätt att jag tvivlar bara för mitt liv är ju(som du kanske vet) inte det bästa nu. Men när jag ä med dig så får du mig att se ljuset liksom. Du får mig att känna mig glad<33 DU vet nog inte hur mycket du betyder för mig! JAg älskar dig sjukt mycket, för den du är<3333333 Oj det blev långt och rörigt :P Love you bästvän:*<33

2010-05-15 @ 12:24:31
Postat av: Anna!!

maria ! jag älskar dig ! du betyder verkkligen jätte mycket för mig! ♥ du fick mig att känna mig värdefull på ngt vis ! du är underbar! älskar dig jätte mycket! jag säger inte älskar dig till så många! för att det är ett så starkt ord, men jag kan säga det till dig och säga det rakt in i hjärtat på dig! jag älskar dig så mycket så du kan inte förså det! du är värdefull! underbar! du är bäst bästa vän! :*<333

2010-05-15 @ 20:04:05
URL: http://annaamarias.blogg.se/
Postat av: Maria

Du är verkligen den bästa vännen jag har Anna! <3 Du är en sån fin människa<3 Jag älskar dig är ett starkt ord, jag håller med! Jag säger det bara när jag menar det. Och det gör jag verkligen Anna. JAg skulle offra mitt liv för dig! <33 Som du skrev på bdb.. JAG älskar dig så mycket bästaste vän<3<3 :*

2010-05-15 @ 23:35:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0